Din seria „Asistente medicale penibile”

Ieri am avut treaba la medic. Am luat-o pe Clara cu mine. Nu am mai fost la el, nu ne știam nici cu el, nici cu asistenta. La recepție am plătit pentru consultație cu 60 de lei mai mult decât suma ce ni se comunicase la telefon, pe motiv că s-au schimbat tarifele și colega de la telefon era nouă și nu știa. După ce am așteptat o oră și ceva pentru că asistenta uitase să ne ceara bonul de ordine, intrăm la domnul doctor eu încercând să mimez jovialitatea, Clara sictirită vizibil dar politicoasă. Consultația a durat vreo 5 minute, dl. doctor s-a dus în camera de tratamente unde îl aștepta o pacientă, eu și Clara am rămas cu doamna asistentă ca să facem schimb de date de contact și să stabilim următorii pași. Clara avea pe chip entuziasmul unei mâțe căreia i se taie gheruțele. Asistenta, pe care o apreciez sincer că nu și-a ales profesia de actriță ( în care ar fi eșuat lamentabil) o întreabă pe mâța mea: ” Șiii, te duce mami după asta în mall să mâncați?” Clara o privește impasibilă și îi răspunde scurt și amabil că nu. Nemulțumită de faptul că încercarea ei de a fi drăguță și de a face conversație de umplutură nu ne-a dat pe spate nici pe mine și evident nici pe fii-mea, asistenta își mai încearcă o dată norocul: ” Eeeeei, dar lasă că ieșiți mâine….sigur mâine ieșiți în mall, pentru că e sâmbătă și mami te scoate în oraș de obicei, nu?” Aici am rămas cam siderată și eram la un foarte mic pas de a-i sugera asistentei drăguțe să își închidă gura și să facă planuri pentru propria ei familie, nu pentru a mea. Clara, naturală, cu o mimică care spunea exact „mi se fâlfâie, vreau să scap naibii odată de aici” și în același timp ” nu te plac, ești falsă” și-a plimbat ochișorii prin cameră fără să răspundă și să îi satisfacă asistentei curiozitatea. Game over pentru asistentă care cred că a înțeles. Că fii-mea nu e copilul să zâmbească unei persoane pe care nu o simte autentică, că nu o încântă dulcegăriile care se spun de obicei copiilor drăguți și că prețul plătit plus consultația de doar 5 minute plus timpul de așteptare ar fi necesitat o asistentă care măcar să știe să joace teatru cum trebuie.

Lasă un comentariu